strategy-avenue

Στρατηγική: ADR vs RevPAR

ADR

Το ADR, είναι η μέση τιμή δωματίου για κάθε κατειλημμένο δωμάτιο πάνω σε μία χρονική περίοδο. Αποτελεί μία από τις πιο κρίσιμες μετρήσεις, καθώς μετρά τη μέση τιμή που πληρώνει ένας επισκέπτης ανά δωμάτιο στο κατάλυμα. Επιτρέπει τη σύγκριση εσόδων που δημιουργούνται κατά τη διάρκεια μιας συγκεκριμένης χρονικής περιόδου με τον όγκο των κατειλημμένων δωματίων στο κατάλυμα. 

ADR = Συνολικά Έσοδα Δωματίων / Συνολικά Κλεισμένα Δωμάτια

RevPAR

Το RevPAR αντιπροσωπεύει τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο και θεωρείτε μια από τις πιο κοινές μετρήσεις αλλά ιδιαίτερα σημαντική για κάθε ξενοδοχείο. Παρέχει με μία ματιά τον αριθμό των δωματίων που πωλούνται σε ένα ξενοδοχείο και πόσα έσοδα δημιουργούνται από τις κρατήσεις .

Πως υπολογίζεται ? Μπορεί να υπολογιστεί με δύο τρόπους.

  • Πολλαπλασιάζοντας το μέσο ημερήσιο έσοδο (ADR) με το ποσοστό πληρότητας. Για παράδειγμα αν ένα ξενοδοχείο έχει πληρότητα 70% και ADR 100€, το RevPAR θα είναι 100€ x 70 % = 70,00€
  • Διαιρώντας τον συνολικό αριθμό των διαθέσιμων δωματίων στο ξενοδοχείο με τα συνολικά έσοδα των δωματίων της ημέρας. Για παράδειγμα ένα ξενοδοχείο 200 δωματίων , με πληρότητα 70% έχει 140 κατειλημμένα δωμάτια, αν έχει 100,00€ ADR τότε τα συνολικά  έσοδα των δωματίων είναι 14.000€. Αν διαιρέσουμε τα συνολικά έσοδα δωματίων με τον συνολικό αριθμό διαθέσιμων δωματίων (140) έχουμε το RevPAR 70,00€.

Για να υπολογίσουμε το ετήσιο RevPAR χρειαζόμαστε τα διαθέσιμα δωμάτια χ ημέρες λειτουργίας το έτος.

RevPAR Index

Το RevPAR Index δεν είναι ίδιο με το RevPAR . Ενώ το RevPAR είναι ένας υπολογισμός για καταλάβουμε πόσο καλά πουλάμε και πόσο κερδίζουμε ανά δωμάτιο , το RevPAR index μετρά την απόδοση του RevPAR σε σχέση με ένα ανταγωνιστικό σύνολο ξενοδοχείων ή μια υποαγορά ξενοδοχείων  π.χ. all-inclusive.

Ο RevPAR index  ή ο δείκτης δημιουργίας εσόδων  πρέπει να είναι 100. Αυτό δείχνει ότι το ξενοδοχείο σας αποκτά ένα  δίκαιο μερίδιο αγοράς μεταξύ μιας  συγκεκριμένης ομάδας ξενοδοχείων ( πιθανόν ανταγωνιστικών ή με όμοια χαρακτηριστικά ξενοδοχεία ) . Φυσικά, εάν το RevPAR index είναι μεγαλύτερο από 100 σημαίνει ότι λαμβάνουμε μεγαλύτερο  από το αναμενόμενο μερίδιο αγοράς και εάν το RevPAR index είναι μικρότερο από 100 σημαίνει ότι δεν λαμβάνουμε όσο μερίδιο αγοράς θα έπρεπε.

 

 

Για να υπολογίσουμε το RevPAR index, διαιρούμε το δικό μας RevPAR με το RevPAR  της εξεταζόμενης ομάδας ξενοδοχείων και να το πολλαπλασιάζουμε με 100. Έτσι, εάν το RevPAR του ξενοδοχείου σας είναι 70€ και της ομάδας είναι 50€, το RevPAR index μας θα είναι 140 , και επομένως θα έχουμε μεγαλύτερο από το αναμενόμενο μερίδιο της αγοράς

Υπάρχουν μερικοί λόγοι για τους οποίους μπορεί να θέλετε να υπολογίσετε το RevPAR Index:

  • Θα σας επιτρέψει να δείτε πόσο καλά λειτουργεί η στρατηγική σας σε σχέση με τους ανταγωνιστές
  • Μπορεί να σας δείξει τη διαφορά μεταξύ εσάς και των ανταγωνιστών σας – εάν ο δείκτης σας είναι χαμηλότερος, μπορείτε να κάνετε ενέργειες ώστε να βελτιωθεί
  • Μπορείτε να γνωρίζετε συνεχώς πώς βρίσκεται το ξενοδοχείο σας

Το δύσκολο κομμάτι είναι να επιλέξετε το ανταγωνιστικό σύνολο για να μετρήσετε τον εαυτό σας. Επιλέξτε ξενοδοχεία που προσφέρουν παρόμοιο προϊόν ή έχουν παρόμοιο αγοραστικό κοινό.

RevPAR εναντίον ADR

Το RevPAR και το ADR δεν πρέπει να συγχέονται. Ενώ και τα δύο σχετίζονται με τα έσοδα από τα δωμάτια, είναι πολύ διαφορετικές μετρήσεις. Το ADR θα σας πει απλώς το μέσο όρο τιμής δωματίου που έχει πουληθεί, ενώ το RevPAR θα σας πει πόσα έσοδα έχετε για όλα τα διαθέσιμα δωμάτιά. Μπορεί να έχετε 100 δωμάτια με χρέωση 100 € ανά διανυκτέρευση, αλλά αν η πληρότητά  σας είναι 50%, τότε τα έσοδά των δωματίων σας πιθανόν να είναι χαμηλά και μακριά από τον στόχο σας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το RevPAR είναι σημαντικό να παρακολουθείται. Εάν δεν μπορείτε να λύσετε το πρόβλημα πληρότητάς σας, τότε ίσως μπορείτε να κερδίσετε περισσότερα χρήματα στα δωμάτια που πουλάτε, ακόμη και χωρίς να αυξήσετε τα ποσοστά πληρότητας – αφού η αύξηση των τιμών θα μπορούσε να είναι αντιπαραγωγική.

Τώρα που καταλάβατε την  διαφορά μεταξύ ADR και RevPAR έχετε την δυνατότητα να   χρησιμοποιήστε και τα δύο για να αξιολογήσετε την απόδοση του ξενοδοχείου σας.